Δευτέρα 7 Φεβρουαρίου 2011

"The Ferrari Factory"

Η Scuderia Ferrari ιδρύθηκε από τον Έντσο Φερράρι το 1929 όπου για λογαριασμό της Άλφα Ρομέο και αρχικώς σκοπός της, ήταν η υποστήριξη των οδηγών αγώνων αλλά και των αγωνιστικών αυτοκινήτων μέχρι το 1938, οπότε προσελήφθη και επίσημα ως επικεφαλής της ομάδας αγώνων που είχε δημιουργήσει.
Η ονομασία της εταιρείας άλλαξε από τον Έντσο σε Auto Avio Costruzioni Ferrari το 1940 κατασκευάζοντας ανταλλακτικά αεροσκαφών, καθώς η Άλφα Ρομέο πλέον κατασκεύαζε πολεμικό υλικό για την κυβέρνηση του Μουσολίνι. Ο Έντσο δεν έμεινε με σταυρωμένα τα χέρια και κατασκεύασε το πρώτο δικό του αυτοκίνητο το 1940 (Tipo 815) οπού συμμετείχε στον αγώνα "Mille Miglia". Το 1943 ο Έντσο μεταφέρει την έδρα της εταιρείας στο Μαρανέλλο οπού υπάρχει εώς και σήμερα αλλά δεν γλίτωσε από τους βομβαρδισμούς καθώς ήταν συνεχής στόχος από τις συμμαχικές δυνάμεις.
Η κατασκευή αυτοκινήτων δρόμου ξεκίνησε από το 1947 με την νέα επωνυμία Ferrari S.p.A. και την (125S) φτάνοντας εώς τις μέρες μας, με κορυφαία μοντέλα όπως η 250GTO (1962), 308 GTB/GTS (1975), την 288 GTO (1984), F40 (1987), F50 (1995), Enzo Ferrari (2002) κ.α.
Η αγωνιστική δράση της εταιρείας είναι συνεχής από το 1950 συμμετέχοντας στην κορωνίδα του μηχανοκίνητου αθλητισμού την F1, οπού γνώρισε μεγάλες επιτυχίες τις δεκαετίες του 50, 60 και 70. Φυσικά η χρυσή 5ετία από το 2000-2004 με συνεχόμενη κατάκτηση του νταμπλ(πρωτάθλημα κατασκευαστών και οδηγών). Τελευταίο πρωτάθλημα στους κατασκευαστές είναι το 2008 ενώ στους οδηγούς το 2007 με το Ραϊκόνεν.
Η Φερράρι πλέον ανήκει στον όμιλο της Φίατ από το 1969 οπού και πουλήθηκε από τον Έντσο λόγω οικονομικών δυσκολιών, ώστε να μπορέσει να ανταπεξέλθει στους αγώνες. Παράλληλα η Φίατ αντλεί σημαντική τεχνογνωσία από την Φερράρι.
Ο Έντσο Φερράρι διατήρησε τον έλεγχο του αγωνιστικού τμήματος της εταιρείας μέχρι τον θάνατό του το 1988, σε ηλικία 90 ετών.